9 Haziran 2015 Salı

BARAJLAR YIKILDI

Penceremden kimi çatlak kiremitlere, bir yiyecek bulurum ümidiyle o kiremitlerin üzerinde etrafına bakınarak yürüyen zift renkli kargaya, kiremitlere paralel uçan martılara ve gökyüzündeki esmer bulutlara baktım. Her an içini dökmeye hazır bulutlar, kasvetli bir gün olacağını muştuluyordu kendi adıma. Beni bir kenara koyarsak, böyle günlerden hazzeden pek insan olmadı etrafımda. Keşke bir balkonum olsa, hafif püfürtülü bu havayı, üstüme aldığım bir hırka ile, “keşke olsa” dediğim yerde oturup tadını çıkarabilseydim diye düşündüm. Mutfağa gittim;  kahve renkli içecek ve ak şeker karışımını hafiften karıştırıp makinenin “yap” düğmesini bastım. Ardından metalik renkli tost makinesinin üstünde birkaç gün öncesinden kalma ısırılmış bir parça brownienin bana göz kırptığını gördüm. Akıllı kahve makinesi, kahveyi pişirdiğini ima eden mekanik sesler çıkararak sessizliğin içine etti. Kahveyi fincana, ısırılmış browniyi yanına, sandalyeyi de cam kenarı iliştirdim. Kahve üzerindeki köpükler, kabarcıktan çok deliksiz süngeri andırıyordu. Cam kenarından geçenlere bakarken yağmur başladı. Kurumuş, brownie; cumhurbaşkanımız kadar sert, katı ve tatsızdı. Bu benzetme “Kurabiye Tayyip” tezahüratını ve sonrasında “Kurabiye Sever” yandaşları tarafından “yedirmeyiz” söylevlerini hatırlattı bana. 


Yenme ihtimali olmayan brownieyi bir kenara bıraktım, yağmurdan kaçanları izleyerek kahvemi keyifle yudumladım. Gök gürültüsü ile yağmaya devam eden yağmur, tüm pislikleri temizlemeye ant içmişçesine hızlandı. Hemen aklıma barajlar geldi. Akşam haberlerinde doluluk oranlarının ne kadar arttığını duymak istiyordum. Yoldan geçmekte olan araçların çoğu dörtlülerini yakmış görüş mesafesi kalmadığı için hayli yavaşlamışlardı. Sokaklar iyiden iyiye boşalmış, tek tük koşuşturanlar ise suya düşmüş kedi paniğiyle kaçışıyorlardı. Hava karardığında hala yağmakta olan yağmur eşliğinde haberleri açtım. Kendini beğenmiş, kravatı giyiminden bağımsız haber sunucusu şöyle diyordu: “Barajlar yıkıldı”

Haziran 2015

Uğur Mıstaçoğlu

1 yorum:

Yorumsuz kalmayınız...